Butikkerne og kæderne på Frederiksberg tænker i alternative baner for at gøre det mere trygt at handle. Nu kan du eksempelvis booke din helt egen tid til at shoppe i Sportmaster. Og flere butikker både udvider og laver unikke åbningstider. Det skal nemlig gøre det mere trygt at handle. ”Det er dejligt, at butikkerne tænker ud af boksen”, siger chef for Centerforeningen i FRB. C, Vibeke Qvist.

60 procent føler, det er blevet mere utrygt at handle i de fysiske butikker i disse corona-tider. Og 35 procent siger direkte, at utrygheden hænger sammen med, om der er mange mennesker i en butik eller i et butikscenter som FRB. C. Og det betyder noget for os. For 24 procent vurderer nemlig, at de har brug for den inspiration, vejledning og rådgivning, man kan få i butikken eksempelvis ved gavekøb her frem med jul. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov, som Sportmaster har fået lavet.

Derfor lancerer Sportmaster i Frederiksberg Centret nu en helt ny og tilpasset kundeservice-hotline. Her kan du både ringe og få svar på, hvornår der er mest run på i butikken. Og er du ekstra utryg eller udsat i disse tider, kan du også booke en tid til at komme i butikken uden for almindelig åbningstid. Så vil man kunne komme til at shoppe i små og lukkede hold af 3-5.

”I de kommende måneder vil vi gøre det lettere for dem, der har behov for mere fleksibel shopping. Sammen gør vi det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i Sportmaster uden for de travle perioder. Det kan være før eller efter normal åbningstid, eller på tidspunkter, hvor vi ved, der ikke er travlt. Har man behov for en skræddersyet løsning, kan man ringe på 89 88 80 72”, siger administrerende direktør i Sportmaster, Andreas Holm.

Udvidede og unikke åbningstider

Det er et af blot flere nye tiltag for at skabe en bedre og mere tryg shoppe-oplevelse i FRB. C. Eksempelvis har Føtex allerede udvidet deres åbningstid, så de holder åbent 7-21. Og fra den 29. november holder de endda åbent fra klokken 6 om morgenen, fortæller Vibeke Qvist, der er Marketing Manager og Chef for Centerforeningen i FRB.C

”Det er dejligt, når butikkerne og kæderne tænker ud af boksen i de her tider. Og der vil her i centret komme flere butikker, der beslutter sig for at gøre det samme”, siger hun og peger også på, at Black Friday i år bliver erstattet af Black Week med åbningstider fra 7-22 for at gøre shoppingen mere fleksibel.